Måste-lista

Jaha!
Då sitter jag nu här med kraftig magkatarr igen! Suck!
Att jag aldrig lär mig. Jag måste verkligen finna ett levnadssätt som jag klarar av. Min kropp strejkar den vill inte lika mycket som mitt huvud vill. Det är så frustrerande. Har stressat en hel del de sista månaderna och nu tog det ett abrupt slut - min kropp sa ifrån. Den här gången ska jag lyssna på den så jag har tagit ledigt från arbetet igår och idag för att vila. Det behöver jag verkligen, har inte kunnat sova ordentligt på flera veckor.
Tankarna på Ivf-behandlingen och allt som jag måste hinna klart under samma tid kretsar ständigt i tankarna.
 Idag skulle jag gått på en föreläsning om "Ung kommunikation" med röda korset, jag hade sett fram emot den föreläsningen men hälsan är viktigast. Har pratat med min chef och han påpekar hela tiden att jag måste börja tänka på min hälsa. Måste verkligen säga att jag har en gudomlig tur som har en sådan chef.
Så jag vilar idag med för att imorgon åka på studiebesök till Dreamhack i Jönköping. Det är viktigt inför vårat hälsolan att ha gjort ett studiebesök. Ska bli intressant att se hur ungdomarna "lever" under detta stora LAN.

Hur ska jag hinna med arbetet, målandet, vernissagen, ivf-behandlingen, högskolestudierna och cd-inspelningen på en och samma gång? Och dessutom befinna mig i total harmoni för att kunna bli gravid? Den du!!

Det är svårt att förnuftigt sätta mig ned och skriva upp en "måste"-lista.
-Vad är viktigast just nu?.
-Vad kan jag ordna efter ivf-behandlingen?
-Vad måste hinnas med innan?
-Vad kan jag deligera ut för arbetsuppgifter på mina kollegor?
-Vad måste fixas till hälsolanet?
-Vad måste jag göra?
-etc, etc, etc

Tja det är väl bäst att jag sätter igång att skriva ner en riktig "måste göra-lista",
kanske skulle skriva en "att tänka på""-lista också.
Men en sak är säker att det VIKTIGASTE just nu för mig är att komma i balans och se till att jag är i harmoni tills dess att IVF-behandlingen startar i slutet på decembermånad. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag på grund av att jag inte tagit det lugnt inte lyckades med att bli gravid. Så nu ska jag faktist ta och köra ett Qi-gong pass sen en meditation.

Tjingeling!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0