Högkostnadsskyddet = ekonomisk trygghet

Nu har jag hämtat ut en del av medicinerna inför den kommande IVF-behandlingen. Vilken tur att vi i Sverige har högkostnadsskydd för annars hade det blivit kärvt i plånboken. Gonal-F sprutorna 2förpackningar kostar tillsammans 7199:- sen Synarela spray 2 förpackningar kostade tillsammans 1644:-.
Så än så länge så har medicinerna kommit upp i 8843 :-. Då har jag ändå mer att hämta ut. Men med högkostnadsskyddet kostar det mig alltså högst 1800kr. Vilken lättnad! Det hade blivit väldigt kärvt ekonomiskt annars. Sedan tillkommer ju extra utgifter så som alla läkarbesöken, men även där har vi högkostnadsskydd. I dessa lägen är jag otroligt lycklig över att leva i Sverige. Vi måste verkligen måna om den offentliga sektorn.
http://intressant.se/intressant
Läs även andra bloggares åsikter om <a href="http://bloggar.se/om/IVF" rel="tag">IVF</a>
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0