Alla är vi riktiga kvinnor!

Vill bara passa på så här genom bloggen att tacka alla de underbara människor som stöttar mig inför IVF - behandlingen. Det är guld värt och jag kommer minnas det i all framtid! Så Tack ska ni ha.

Något som slagit mig är att det först nu kommer fram hur många det faktist är som gör eller har gjort en /flera IVF-behandlingar. Samtidigt som jag förstår huschandet så blir jag ledsen över att man ska behöva känna så. Det behöver inte vara fel på dig som människa för att du inte kan bli gravid, du är inte en sämre människa för den saken skull och det är inte skamligt att behöva ta emot hjälp. Eller hur?
Men ändå sitter jag där och skäms och känner mig stundtals värdelös. En riktig kvinna borde ju kunna bli gravid på naturligt sätt. eller? Nej! Så är det inte. Alla är vi riktiga kvinnor och borde således hjälpa och stötta varandra istället för att trycka ned. Gudarna ska veta att vi kvinnor har nog att kämpa för redan. Jag försöker att se den kommande behandlingen som det mest naturliga. Kan jag inte bli gravid på egen hand så får man väl ta hjälp - värre än så är det ju igentligen inte. Så ska jag tänka.
Skulle det nu bli så att det inte går...Ja, då har jag två val.
Antingen sörjer jag mig själv till döds.
eller
Så adopterar vi eller skaffar fosterbarn.

Japp! Så får det bli.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0