En reproduktionssamling i färg av Zorn

Fick en fin gåva av min kära pappa häromdagen. En samling på 12 reproduktioner i färg av Zorn med text av Gerda Boëthius. Han har köpt in den här samlingen på en auktion och tyckte att jag kunde få den som en inspirationskälla till mitt egna måleri. Inte för att jag är i närheten av Zorn direkt..ha,ha Men Zorn är faktist en av mina favoritkonstnärer och jag avgudar hans verk. Här nedan kan nu se små 8st miniatyrfoton på reproduktionerna. Det fattas fyra st och om ni vet vart jag kan få tag på dem så vore jag ytterst tacksam. De 4st som fattas är: BRUDBOKEN,1183. FORS I SETTLE, YORKSHIRE, 1884. BRUDEN, 1886. TÖRNSNÅRET,1886.






Mormor. 1883



I tapetverkstäderna Madrid 1884



KURTIS, 1884



På Bosporen, 1885



En morisk skönhet, 1886



Les Demoiselles Salomon, 1888



Rödhårig modell, 1890



Palazzo Barbaro, Venedig
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: vivi

självklart är du inte nära.. för du går ju en helt annan väg än Zorn. Men du är minst lika bra

2008-12-15 @ 12:00:06
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: Angelica

verkligen fina bilder..



Titta in hos mig så finns det något till dig :)

2008-12-15 @ 20:24:13
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0