Lussebak med Picasso


Dagen innan Lucia stod jag och bakade ännu mer Lussebullar till Julrådet som vi skulle ha på Lucia. De första lussebullarna blev så torra. Jag antar att det beror på att jag bakade dem med grahamsmjöl och Dinkelmjöl. Det nyttiga alternativet är inte alltid det godaste. Så det slutade med att jag gav bort nästan alla lussebullarna till en Fritidsgård som missat att fixa lussebullar till Lucia. Så det kändes ju skönt då gjorde jag ju en god gärning. Tillbaka till kvällens bak, givetvis blev det även en mjuk pepparkaka. Vanliga pepparkakor hade vi redan. Om Picasso skulle varit en människa så skulle han nog arbetat som kock. Varje gång jag står i köket och lagar mat eller bakar så är han ständigt vid min sida och beakar varenda sak jag gör. Han älskar mjuk pepparkak och lussebullar...ha,ha. Givetvis så får han bara smaka en liten bit jag antar att det inte är så nyttigt för en katt att äta fikabröd. Jag måste ha fått en energikick den här dagen för jag stod i köket nästan hela den dagen och bakade och gjorde smarriga pannkakor. Nu ska hacka mandel till glöggen. I år har jag inhandlat tre olika glöggar. Givetvis så är Blossas glögg alltid nr ett, men förutom de vanliga (lättglögg och vinglögg) så finns det nu en vaniljglögg som vi testade. Och den var faktist god.



Den enda pausen jag hade var när Picasso ville leka kurragömma. Ja, vi brukar hålla på att leka det. :)
Den här gången kröp han under köksmattan och låg alldeles stilla. Då får jag gå omkring och ropa efter honom, precis så som när man leker med ett barn. Jag har aldrig varit med om att en katt vill leka så förut. Men ialla fall, till slut så får jag ju hitta honom och då börjar han oftast att kurra.
Antar att det luktade för gott i köket den här dagen så det var därför han valde att gömma sig precis nedanför mina fötter. Annars brukar han gömma sig i strumplådan eller under överkastet. Nästan varje dag håller vi på så här, min sambo tycker nog att jag är lite väl barnslig ibland men det struntar jag i. Min katt är ju som min lilla bebis. Den enda jag har för tillfället. En dag blir det väl fler hoppas jag. Hoppas den dagen inte är alldeles för långt borta.




Picassos lilla hus precis brevid öppna spisen.



Picasso vilar så sött..utmattat efter dagens bak och lek.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0