Gi-diet 6veckor

Första dagen på mitt nya hälsosammare liv med hjälp av Gi-dieten.


Idag börjar jag med mitt nya hälsosammare liv. Ska starta med att äta en Gi - diet i sex veckors tid och förhoppningsvis gå ner mellan 10-15kilo. Efter att jag kört ett Qi gong pass, så ska jag ge mig ut och inhandla all mat. Det blev en mastodont lista.

DAG 1
Frukost : naturell fil ca 2dl med färska blåbär, en kopp kaffe
Lunch: tonfisksröra (två kokta ägg, tonfisk, majonäs) och gurka
Middag: fläskkotlett med ungstekta grönsaker (lök,paprika,blomkål, morot)
Mellanmål: en Nutrilett choklad smoothie

Dag 1 har gått jättebra. Matinköpen för den här veckan är än så länge uppe i ca 1000kr. Vem har påstått att det är billigt att äta nyttigt. Men det är värt det!




Dag 2 har gått bra.
Bara att köra på nu. Jag måste kämpa mot sötsuget.
Man är ju aldrig hungrig när man äter med högst tre timmars uppehåll och gott är det också. :)

 Lax...mums!


Frukost: omelett med svamp, lök och kalkon, en C-vit brus, en kopp kaffe
Lunch: En halv grillad kyckling med grönsallad
Middag: Lax med sallad och gräddfil med gräslök
Kvällsmat: En näve nötter (blandade nötter, osaltade)




Dag 3


Idag har det varit pöligt att få det gå ihop med mattiderna. Blir svårt när man har ett sådant yrke som jag har. Men imorses stod jag och lagade alla tre måltiderna innan jag började arbeta. Det blev stressigt men jag ger mig inte. Dagens måltider har sett ut så här.

Frukost: äggröra med matlagn grädde, tomat, skinka, röd lök. En kopp kaffe samt ett glas c-vitamin brus.
Lunch: Citronpepprad Laxfile med bebis-spenat, en tomat, feta ost, gräslök och pepparkryddad Creme fraiche. citron.
Middag: Lammfärsbiff med fetaost och pepparkryddad gräddfil.
Kvällsmål: !st grape frukt.

Dag 4

Idag har det varit lätt..lite torftligt att bara äta fläskfilé dock men det får gå.



Frukost: 2st kokta ägg, en halv skiva mörkt bröd med smör och ost, ett glas c-vitamin och en kopp kaffe.
Lunch: Het Rostbiffsallad
Middag: Fläskfilé
Kvällsmål: En tallrik naturell yoghurt med nötter och solrosfrön



Dag 5

Det har gått jättebra hela dagen och kvällen men fick ett riktigt sug när mina kollegor hade köpt god gatuköksmat. Men jag tog strongt min smoothie istället. Det gäller att vara helt inställd på att jag ska fixa den här dieten. Och jämfört med många av alla dieter och fastor jag gjort så är det här den absolut lättaste. Jag har klarat av att genomföra dem alla men med den här Gi-dieten känns det inte som att man "bantar" eftersom man fortfarande äter fett. Idag fick jag ju tom äta en bit mörk 72% choklad, och det smakade inte himmelskt. Jag som annars i vanliga fall har ett hemskt sötsug.

Frukost: Naturell yoghurt med en halv apelsin  solrosfrön och hasselnötter. En kopp kaffe, ett kokt ägg och ett glas c-vitamin. 
Lunch: Fisksoppa
Middag: kycklingvingar med grekisk sallad.
Kvällsmål: En jordgubbssmoothie och tre bitar mörk 72% choklad



Dag 6

Puh! Sådana här frukostar är inte riktigt min grej, jag föredrar youghurt men det är bra med variation och det vart gott men kändes flötigt. Men fettet fyller en viktig funktion så det är bara att köra på som det står i Gi-dieten.

Frukost: Stekt bacon, svamp, 2 stekta ägg och en halv grillad tomat. I glas C-vitamin, En kopp kaffe.
Lunch: Kycklingsoppa
Middag: Rödspätta med gräddfil,dill och citron
Kvällsmål: En grapefrukt


Dag 7

Idag var det riktigt traligt att stå och steka mat. Känns som att jag inte gör annat än steker mat.Kan det verkligen fungera det här? Det är värt ett försök iallafall. Men längtar till att få äta "nyttigt". Ha,ha låter knasigt kanske men inte så mycket stekt mat, känns flötigt även om det är BRA fetter som jag använder. Känns som om hela jag badar i ett matosmoln.


Frukost: 2 kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus.
Lunch: Räkomelett med champinjoner
Middag: Förrätt: ägg och tonfiskröra med lite majonäs.
               huvudrätt: Fläskkotlett med persiljesmör, sallad.
               Efterrätt: lite light vaniljglass med smulpaj gjord av  durumvete och äpple
Kvällsmål: En näve nötter



Dag 8

Imorses när jag stod och stekte omeletten så fick jag nästan kväljningar. Det är det här fettet som jag har fått avsmak för. Usch! Men jag grejade frukosten, sen kom lunchen och jag skulle igentligen ätit stekt lax då men jag klarade inte av mer fett så jag tog en apelsin istället. Kanske inte det bästa utbytet mot laxen, då det inte är omega tre i en apelsin. Känns som att förbränningen har satt ordentlig fart nu för jag fryser hela tiden och springer på toaletten. Skönt att det ger verkan. Känner nästan för att ta en vitaminfasta efter den här dieten. Får se om jag gått ner mina extrakilon då eller inte.

Frukost: skinkomelett, ett glas c-vitamin brus, en kopp kaffe
Lunch: En apelsin
Middag: En halv grillad kyckling och en kopp kaffe
Kvällsmål: Lite nötter, en kopp rött blåbärste



Dag 9

Idag har jag varit hungrig, antar att jag inte ätit som jag ska och inte druckigt tillräckligt med vatten. Skärpning!!

Frukost: 2kokta ägg, ett glas c-vitamin, en kopp kaffe
Lunch: ungsgrillade grönsaker, choritzokorv (NÖT)
Mellanmål: En chokladsmoothie
Middag: en röd grapefrukt
Kvällsmål: En kopp rött blåbärste, en liten näve nötter


Dag 10

Frukost: Äggröra med nyplockade kantareller, gul lök,tomat, skinka, en kopp kaffe
Lunch: 2 kokta ägg
Middag: : En chokladsmoothie
Kvällsmål: en Grapefrukt (röd), En kopp rött blåbärste


Dag 11

Frukost: 2kokta ägg, en halv smörgås (grovt bröd) med smör och ost, en kopp kaffe
Lunch: Kycklingvingar
Middag: En hallon-lingonsmoothie, ett glas c-vitamin brus
Kvällsmål: En persika smoothie, naturella cashewnötter (en liten näve)


Dag 12

Idag har jag fått ta till smoothies när jag inte hunnit laga mat, har arbetat hårt i stugan.


Frukost: 2 kokta ägg, En kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: 1st choklad-smoothie
middag: 1st jordgubbs-smoothie
mellanmål: omelett med kalklon, champ,gul lök
kvällsmål: 1ruta 85% chokladbit, 1st kopp Yogite - Detox


Dag 13

Frukost: 2ägg, i kopp kaffe
lunch: 1st äpple
middag: 1st Choklad-smoothie
Kvällsmat: kycklingklubba, sallad
kvällslyx, naturella cashewnötter och 8sega råttor, 5skumbananer (1st lyxdag får man unna sig)


Dag 14

Nu har de första två veckorna gått. Det har flutit på bra, eftersom jag inte äger och aldrig tänker äga en våg så är det svårt att säga hur mycket jag har gått ner men jag kom i mina jeans som jag inte ens kunde knäppa för två veckor sedan så några kilon är det allt. Nu är det en månad kvar . så det är bara att köra på. Hade varit roligt att äga en våg men jag har alltid gått efter hur mina kläder sitter på mig. Kommer jag i dem och de sitter som de ska, ja, då väger jag precis som jag ska.

frukost: 2ägg, 1 kopp kaffe
Lunch: 1päron
middag: sparrissoppa
mellanmål: 1 st kopp kaffe
kvällsmål: stekt bacon, ägg, lök, champ,basilika,en grillad halv tomat. 1 kopp Yogite - Detox.


v.3

måndag:
Frukost
: 2 kokta ägg, 1 kopp kaffe
lunch: 1st chokladsmoothie
middag:1st jorgubbssmoothie
mellanmål: en kopp kaffe
Kvällsmål:omellett med kalkon, röd lök,basilika, tomat (blev jättegott!)


tisdag:
frukost: 1st chokladsmoothie
lunch: 1st grapefrukt (röd)
middag: en halv grillad kyckling
mellanmål: 1st choklad smoothie
Kvällsmål:1st kopp yogite "Detox"

onsdag:
frukost:  2 kokta ägg, ett glas c-vitamin brus, en kopp kaffe
lunch:en choklad smoothie,
middag: Fisksoppa
mellanmål: Omellett med kalkon, paprika, piripiri, tomat, gul lök, broccoli och grön sallad till
Kvällsmål: en kopp yogite Detox en liten näve nötter

torsdag:
frukost: 2ägg, ett glas c-vitamin brus, en kopp kaffe
lunch: En jordgubbs smoothie
middag: rostbiffs sallad med piripiri,grönsallad,tomat, fetaost, röd lök, gurka, röd paprika
Kvällsmål: en kopp rött te (blåbär)

fredag
:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: omellet med kalkon, gul lök, paprika, piripiri, broccoli
middag: omellet med kalkon, gul lök, paprika, piripiri, broccoli
mellanmål:kycklingklubbor
Kvällsmål: en kopp te rött Detox

lördag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: en jordgubbssmoothie
middag:ett äpple
mellanmål: omellett med kalkon, röd lök, piripiri, broccoli, bacon
Kvällsmål: En chokladsmoothie
Kvällsmålnr2: 1st jordgubbsmoothie

söndag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: ett grönt äpple
middag: kyklingkorv med sallad(blandsallad, gurka, tomat, röd lök, grekisk fetaost,piripiri, röd paprika)
mellanmål: två chokladbitar (75%)
Kvällsmål: en liten näve nötter, en kopp Yogite "Detox"

Den här veckan har jag märkt av en viktnedgång.
Jeansen som jag för tre veckor sedan inte ens kunde knäppa,
 kan jag idag komma i utan problem samt få in några fingrar emellan. :) Det går åt rätt ¨håll.
I Torsdags utsattes jag för en rejäl prövning. Det var dags för fikapaus med högskoleklassen,
Fram bärs ett stort silverfat fyllt med färska Wienerbröd och ställs givetvis ner mitt framför näsan på mig.
Men jag stod emot, även fast mina sk vänner hela tiden skulle läska mig.


V.4

måndag:
frukost:  2 kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch:  2kokta ägg, tonfisk, gurka
middag: lammfärsbiffar
Kvällsmål: en grapefrukt röd, en kopp yogite "detox"


tisdag:
frukost
: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: Laxkotlett
middag: Kycklingsoppa
mellanmål: en choklad smoothie
Kvällsmål: en kopp yogite "Detox"

onsdag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp yogite "Detox", ett glas c-vitamin brus
lunch: En omelett, paprika, piripiri, räkor, broccoli
middag: Kycklingsoppa
mellanmål: en ckochladsmoothie
Kvällsmål: en grapefrukt röd

torsdag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: kycklingsallad
middag: en chokladsmoothie
mellanmål: Kvällsmål: liten pizzabulle

fredag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: en kycklingkorv ,sallad
middag: fisksoppa
mellanmål: en chokladsmoothie
Kvällsmål: godis (lite grann bara), en kopp yogite "Bedtime"

lördag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: omelett, kalokn, purjolök, paprika röd, broccoli, rödlök
middag: en choklad smoothie
Kvällsmål: kycklingkorv,bacon, röd paprika, röd lök, morot, vattenkastanj, broccoli, majs (ungstekta) tillsammans med äggröra.



söndag:
frukost: 2 kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: En chokladsmoothie
middag: sallad, gurka, röd lök,majs, purjolök,tomat och en halv grillad kyckling
mellanmål: en bärsmoothie en bit 75% chokladbit
Kvällsmål: en grapefrukt röd, en kopp Yogite "Bedtime"

Jag har fått så mycket energi nu, det känns jätteskönt att vakna pigg och utsövd på mornarna. Jag har mycket mer kraft och det känns lättare att tänka positivt. Vet inte hur mycket jag har gått ner i vikt men det är allt ett par kilon. Kläder som innan dieten satt som ett extra skinn sitter idag mycket bättre. Tom ladgårdsväggen till rumpa har börjat leta nya lokaler. Ha,ha Snart är det bara två veckor kvar på dieten. Men jag tänker fortsätta äta gi-aktigt men tillföra lite kolhydrater.


v.5

måndag:
frukost: 2kokta ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: en chokladsmoothie
middag: grillad lammfärskorv, äggröra
mellanmål: en persika/ananas smoothie
Kvällsmål: en lingon/hallon smoothie
Kvällsextra: en kopp Yogite "Bedtime", lite nötter (Naturella cashew)

Usch idag har jag verkligen fuskat och kört på smoothisar istället för att laga mat. Men men vissa dagar får man vara lite lat. el?


tisdag:
frukost:
ca 2dl naturell youghurt, 1dl blåbär, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus. (från början skulle jag ätit ett ägg också men jag tappade det i golvet, ha,ha)
lunch: laxkotlett, sallad, röd paprika, röd lök, gurka, majs,rädisor, tomat
middag: en persika/ananas smoothie
mellanmål: en lingon/hallon smoothie
Kvällsmål: Ungsbakade Wokgrönsaler; morot, böngroddar, bambuskott, purjolök, sockerärtor, röd lök tillsammans med stekta Quornbitar.


onsdag:
frukost: ett kokt ägg, naturell yohurt 2dl med 1dl blåbär, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus

lunch: en persika/ananas smoothie
middag: kycklingsoppa
mellanmål: en chokladsmoothie
Kvällsmål: en pizzabulle, en kopp Yogite "Bedtime"

torsdag:
frukost: en tallrik naturell youghurt 2dl med 1dl blåbär, ett kokt ägg, en kopp Yogite "Detox", ett glas c-vitamin brus.
lunch: Äggröra, kycklingkorv, tomat,gurka, röd lökmiddag: Nutrilette jordgubbs smoothie, en bit 70%choklad
mellanmål: Omelett: kalkon, kycklingkorv, gul lök, broccoli

Kvällsmål
:en röd grapefrukt


fredag:
frukost: 1kokt ägg, en tallrik naturell youghurt naturell, 1dl blåbär, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: ungstekt bacon, kycklingkorv, röd lök, gul lök, morot, vattenkastanj, broccoli, majs, groddar
middag: en nutrilette- jordgubb
mellanmål:ungstekt bacon, kycklingkorv, röd lök, gul lök, morot, vattenkastanj, broccoli, majs, groddar
Kvällsmål: en bit mörk choklad, en kopp Yogite "Bedtime", en liten näve cashewnötter

lördag:
frukost: Två smörgåsar med groddar, sallad, korv och leverpastej, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
(var på´frukostkalas, därför smörgåsar ist för ägg även om det fanns där , lite lyx är jag värd.)
lunch: Kycklingsoppa

middag: Tonfisksallad, sallad,tonfisk, röd lök, majs, ananas, kikärtor, tomat, gurka, purjolök, ägg, röd paprika
mellanmål: Tonfisksallad
Kvällsmål:lite cashewnötter, en kopp Yogite "Detox"

söndag:
frukost: en grov smörgås med kalkon, ett kokt ägg, en kopp kaffe, ett glas c-vitamin brus
lunch: ett äpple, en chokladbit
middag: fisksoppa och nyfångad stekt aborre (Fredrik som fiskat upp dem)
mellanmål: chips, dipp (inte att rekomendera som gi-mat, men efter fem veckor var jag värd detta)
Kvällsmål: en dinkelknäckesmörgås med kalkon och gurka, en kopp Yogite "detox"

En vecka kvar bara. Tiden har gått fort, det har varit ganksa lätt, faktist! Men i söndags då segrade sötsuget. Men jag vet även att man kan chocka kroppen genom att en dag äta sånt som inte är Gi-mat och då ökar förbränningen på grund av att kroppen reagerar mot det nya matintaget. Så jag förlitar mig på den teorin. ha,ha. Nu är det fortsatt Gi-mat som gäller.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0