En liten korv till husse & Matte...



Min kära katt demonstrerar eller nåt. har inte en aning mot vad men han är hel skum just nu.
Kanske känner han av att jag inte är mig själv och därför beter sig som han gör
eller så är det dags att åka till veterinären och kolla så allt står rätt till med min lille älskling.
Han dricker dåligt och äter endast upp hälften av sin dagliga ranson. Så imorses så fick jag ge han vatten genom spruta. Det är viktigt att han inte blir uttorkad - det vet jag. I somras så hade han ätit nåt olämpligt utomhus och blev inlagd med dropp på Blå Stjärnan i tre dagar. Tur att han är försäkrad annars hade den notan kostat oss ca 6000kr....istället blev det endast 1700kr och det är ju en jäkla skillnad. Jag anser att djur ska ha det lika bra som oss människor och jag är väldigt noga med att han får sina sprutor varje år och han får näringsrik mat, mycket kärlek och givetvis försäkrad. Har man tagit det ansvaret att ta hand om ett djur så ska man göra det ordentligt.

I dags läget är Picasso  pigg och allert och han verkar inte vara sjuk på något sätt men nåt är det och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. I morses när vi satt och åt frukost hörde vi att han gick på sin låda men efter sitt besök där,
så bestämde han sig tydligen för att lägga en liten korv
precis brevid oss på golvet och sen stod han och kraffsade runt den tills vi upptäckte vad han gjort. Vilken olydig liten misse. Hm han gör ju så för att protestera mot något...men vad?

Han är väldigt noga med att alltid gå på lådan och vi ser alltid till att den är ren och fräsch så det beror inte på något sånt.
Han vägrar tom att skita utomhus när vi är i stugan utan rusar då in och går på lådan istället. Jag pratade med min storasyster om hans konstiga beteende den sista tiden och hon tror att det beror på att han känner på sig att allt inte är som det brukar med mig. Djur är ju väldigt känsliga med att känna av sånt. Kanske är det därför han gör som han gör. Han följer mig överallt och lägger sig alltid tätt intill mig när vi vilar. Eller så ligger han lite på avstånd och bara kollar in oss. Tänkte att jag ska ringa till veterinären i morgon och höra mig för med dem för säkerhets skull.
Han är ju mitt allt den lille parveln. :)


Nu har jag ringt till Blå stjärnan och rådfrågat angående Picasso. Veterinären tyckte att jag skulle komma dit och köpa en speciell föda åt honom som jag skulle ge han utblandat i lite vatten med spruta. Specialmaten heter Royal Renal våt. Så nu har jag matat honom först genom sprutan men efter att han började slicka på sprutan och ville ha mer så hällde jag över det i en skål. Det är ju jättebra att han tycker så mycket om det för det betyder att han är på bättringsvägen. Det är farligare om en katt inte äter än om en hund inte gör det förklarade veterinären. Eftersom katten lättare bildar ett lager fett på levern om de inte får i sig tillräckligt med föda. Om Picasso inte blir bättre och börjar äta normalt inom ett dygn så ska vi få komma på veterinärsbesök imorgon. Hoppas att han tillfrisknar...han verkar väldigt pigg på fåglarna utanför fönstret iallafall. Ett gott tecken!!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0